למה צריך שופטים ערבים בבית המשפט העליון?

111209-ger

עפ"י ההיגיון של "היד הדמוקרטית הנעלמה" עכשיו צריכים להיות 2.6 שופטים ערבים בבית המשפט העליון של ישראל, 20% מתוך 13 שופטי העליון, כמשקלה היחסי של האוכלוסיה הערבית בישראל. בפועל יש בעליון שופט ערבי אחד, סלים ג'ובראן, שהוא – איך לומר? – הראשון מסוגו.
עפ"י הרכב האוכלוסיה זה לא העיוות היחיד בהרכב של בית המשפט העליון.

ח"כ ד"ר מיכאל בן ארי, מסיעת 'האיחוד הלאומי', טוען שהעיוות הוא לא בחסר של 1.6 שופטים ערבים בביהמ"ע אלא בעודף של שופט ערבי אחד, אשר רחמנא ליצלן אפילו מועמד לתפקיד משנה לנשיא ביהמ"ע.

בתוקף נסיבות מסוימות (למשל, מלחמה) ערבי לא יכול להיות רמטכ"ל בישראל, ראש המוסד או טייס בחיל האויר. אולי זה לא תמיד כתוב במפורש בחוק אבל יש תפקידים שלעת הזאת ערבי מנוע מלהתקבל אליהם על סעיף היותו ערבי.
בנוסף הוא נדרש לבדיקה ייחודית בצאתו ובבואו בגבולות המדינה. יאפ, כי הוא ערבי.
לא סבבה, אבל זה המצב.

האם שופט עליון הוא ג'וב שצריך להיות סגור בפני ערבים?
ככל שאני בעד ביצור זהותה של ישראל כמדינת היהודים, הרעיון הזה לא עובר אצלי.
אני יכול לתת כמה וכמה נימוקים, החל בסכנה האווילית להשאיר מיליון וחצי בני אדם מחוץ למשחק וכלה במחויבות הציונית המפורשת שאנחנו חתומים עליה, אבל אני אסתפק באחד;
"תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם ולגר הגר אתכם" (במדבר טו, טז).
כמה פשוט, אהה?!

אם לא הבנתם; שיתוף ערבים במערכת המשפט של מדינת היהודים, כולל בית המשפט העליון, הוא בעצם מצווה מדאורייתא. חלק מזהותה היהודית של מדינת היהודים.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=Eupkfyd1ulc]

כן, כן, אני יודע שהערבים הם לא 'גרי צדק' אלא גרים עוינים – אויבים דה-פאקטו, דה-יורה ולהיפך. אלא שזהו בדיוק האתגר. הרי הפסוק הנ"ל ודאי לא נולד למצבי פיס-אוף-קייק בלבד.

שלא תחשבו שמדובר באיזה פסוק שולי; בהמשך אותו פרק תמצאו את הבסיס למצוות הציצית, שעליה ודאי מקפיד הח"כ בן ארי.

***
התמונה: כרזה של 'האיחוד הלאומי' שמצמצמת את היהדות לעניין אחד, מתוך פינת הקריקטורה באתר ציונות דתית ריאלית.

דה-מרקר קפה

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *